Σκέψεις

Εδω μέσα γράφω τις σκέψεις μου για οτιδήποτε με απασχολεί

Formula 1 – ίσως χωρίς μετάδοση αγώνων η Ελλάδα

Την ερχόμενη Κυριακή ξεκινάει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 στο Bahrain και εμείς στην Ελλάδα δεν γνωρίζουμε ακόμη αν θα δούμε τους αγώνες φετος μέσω ελεύθερου τηλεοπτικού καναλιού. Ο ΑΝΤ1 μας έλεγε πέρσι ότι έχουν αγοράσει τα δικαιώματα για 3 έτη. Φέτος δεν αναφέρουν τίποτα, ίσως πτώχευσαν εκεί και δεν διαθέτουν χρήματα για τέτοια γεγονότα πια. Ακούγεται ότι ίσως ο ΣΚΑΙ ή η ΕΡΤ μπορεί να διακδικήσουν τα δικαιώματα μετάδοσης των αγώνων για φέτος. Πάλι όμως όπως πάντα οι Έλληνες, προσπαθούν για κάτι την τελευταία στιγμή…

Όσοι φίλοι θέλουν να βοηθήσουν ώστε να πιέσουμε ως κοινό στην μετάδοση των αγώνων της Formula 1 για το 2010, μπορούν να επικοινωνήσουν απ’ευθείας και επωνύμως (όπως έκανα και εγώ ήδη) στα παρακάτω links:
ΕΡΤ:  Φόρμα Επικοινωνίας
ΣΚΑΙ: Φόρμα Επικοινωνίας

Καλή επιτυχία να έχουμε/έχουν και αν έχω νέα θα ενημερώσω εδώ όπως και εδώ

Share

Good artists copy, great artists steal – NOT

Η αγαπημένη μας Apple εδώ και μερικούς μήνες έχει αλλάξει τρόπο σκέψης και αντιμετώπισης του ανταγωνισμού.  Έπειτα από ανταλλαγή μηνύσεων με την Nokia τώρα έχει σειρά η ανερχόμενη HTC.
Τι φοβάται η Apple? Κάποτε αυτή και η Microsoft έκλεψαν το παραθυριακό περιβάλλον εργασίας από την Xerox. Το εξέλιξαν με την πάροδο του χρόνου και σήμερα έχουμε τα γνωστά μας Windows και το Mac OS X. Ποτέ η Xerox δεν έκανε μήνυση σε κανένα από αυτούς. (Δείτε την ταινία “Pirates of Silicon Valley” για να μάθετε)

Σήμερα όμως είδαμε ότι η Apple έχει μετατραπεί σε κάτι που θυμίζει Microsoft. Αγάπη προς το μονοπώλειο και τις πατέντες που συνεχώς καταθέτει. Η Apple φοβάται το Android, όπως φαίνεται και εδώ, προσπαθεί να αποδυναμώσει την κοινότητα που συνεχώς αυξάνεται με νέους developers να προστίθενται στις λίστες της Google. Έχοντας κάνει άστοχες ενέργειες στο παρελθόν η Apple μετά την κυκλοφορία του iPhone SDK, βλέπει ότι οι περισσότεροι developers από εδώ και έπειτα δεν θα γυρίζουν σε αυτήν, θα δουλεύουν για το Android και το αποτέλεσμα θα είναι μέσα σε ένα βάθος χρόνου από 1 έως 2 έτη, το Android Market να είναι ίσο ή μεγαλύτερο από το App Store. Η Apple έχει πάρα πολλές απαιτήσεις κατα την κατάθεση μιας εφαρμογής από έναν developer, κρατάει μεγάλο ποσοστό της αξίας της εφαρμογής και πολλές φορές απορρίπτει εντελώς την εφαρμογή που με κόπο κατασκεύασε ο καθένας, με αποτέλεσμα το θυμό και την μετατόπιση των developers στο Cydia Market και τώρα στο Android.

Ο νόμος πρέπει να είναι ίσος για όλους, να μην υπάρχει κλοπή και αντιγραφή, πρέπει να υπάρχει πρωτοπορεία σε όλους τους τομείς. Βλέποντας όμως μια εταιρεία που αγαπώ που μέχρι τώρα χαιρόταν όταν κάποιος την ακολουθούσε ώς πρωτοπόρος, να προβαίνει σε μια διαμάχη με όλες τις υπόλοιπες αξιόλογες αντιπάλους της για την κατηγορία Smart Phones, τότε αυτό μου κακοφαίνεται γιατί αμέσως την παραλληλίζω με τη Microsoft και άλλες που είχαν αυτή τη στρατηγική την προηγούμενη δεκαετία.

Όπως αναφέρει και ο ίδιος ο Steve Jobs σε μια συνέντευξη το 1996, μέσω ενός αποφδέγματος του Picasso “οι καλοί καλλιτέχνες αντιγράφουν, οι άριστοι καλλιτέχνες κλέβουν”
δείτε το video:

Με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις, αποτρέπω τον κάθε φίλο μου να αγοράσει iPhone σήμερα. Εκτός από τις κινήσεις της Apple για το μονοπώλειο, έχουμε και την ανίκανη υποστήριξή του εδώ στην Ελλάδα. Ο έξυπνος αγοραστής σήμερα θα αγοράσει ένα Android τηλέφωνο, όχι Windows 6,5 ή Windows 7 mobile, αλλά ένα Android 1,5 ή 2,1.

Υ.Γ. Η HTC μέσα στον Μάρτιο αναβαθμίζει όλες της τις συσκευές στο Android 2,1 με το νέο HTC Sense 2. Αυτός είναι ένας καλός λόγος ώστε να πληρώσετε λιγότερα για ένα πολύ πιο δυνατό κινητό από μια εταιρεία με υψηλά standards και καινοτομίες που η ίδια η Apple θα ζηλέψει και ίσως ενσωματώσει στο iPhone 4G που θα κυκλοφορήσει τον Ιούνιο αντιγράφοντας την HTC και άλλες εταιρείες ίσως.

Και για τον φίλο μου το Χάρη, προσάπτω μια ωραία εικόνα προς ανάγνωση από έναν σκηνοθέτη που τα είπε πιό ωραία από τον Picasso και τον Steve Jobs:

Share

Το φάντασμα της Rainbow…


Η εικόνα δανείστηκε από εδώ

Σήμερα πήρα τηλέφωνο για πρώτη φορά στη ζωή μου στο “νέο, καλύτερο ελληνικό Apple support”, στην iSquare. Ο λόγος ήταν μια αντικατάσταση που ζήτησα για έναν πελάτη και φίλο, για την μπαταρία του MacBook του η οποία αντικατέστησε την παλιά του, τον περασμένο Αύγουστο. Είπα στο τηλέφωνο στην κοπέλα της τεχνικής υποστήριξης της iSquare πως έχουν τα πράγματα, είδαμε ότι η μπαταρία είναι εντός εγγύησης (δίνουν 6 μήνες μόνο), τους είπα ότι η μπαταρία έχει αγοραστεί μέσω του eBay από κατάστημα της Αγγλίας, καινούρια. Μετά από όλα αυτά μου ζήτησε να στείλει ο πελάτης μου ολόκληρο το MacBook με τη μπαταρία, την απόδειξη αγοράς της  και το φορτιστή του.
Και ερωτώ, από τη στιγμή που η μπαταρία έχει το πρόβλημα (δοκιμασμένο), γιατί κάποιος να χάσει το σταθμό εργασίας του για 1,2 ή 3 εβδομάδες για να εξακριβώσουν αυτό που έχω κάνει ήδη εγώ; Τους είπα ότι αυτή η πολιτική ήταν η ίδια με αυτή που είχε η Rainbow Computers και ότι η ίδια πολιτική είναι αυτή που έχει αγανακτήσει τους έλληνες και θέλουν Apple στην Ελλάδα επίσημα.

Τι μου απάντησε η αθεόφοβη κοπέλα στο τηλέφωνο; “είναι καινούριο προϊόν η Apple” και ότι η πολιτική της Apple για την Ελλάδα είναι αυτή!
Της είπα ότι “η Apple δεν είναι καινούριο προϊόν, υπάρχει από το 1984 και στην Ελλάδα” επίσης της είπα ότι “αυτή τη πολιτική την είχε η Rainbow και ότι γι’αυτό έχουμε αγανακτήσει τόσα χρόνια και θέλουμε επίσημα την Apple στην Ελλάδα”. Την ρώτησα ότι αν καλούσα το επίσημο Apple Support στην Αγγλία αν θα μου έλεγαν το ίδιο και μου είπε ότι δεν γνωρίζει…

Έκλεισα το τηλέφωνο αμέσως μετά από τέτοια απάντηση. Κάλεσα στην Αγγλία και μια ευγενέστατη κοπέλα μου εξήγησε ότι η Apple δεν υποστηρίζει προϊόντα (εξαρτημάτων) που δεν έχουν αγοραστεί από το δίκτυό της, επίσης μου είπε ότι σε κάθε άλλη περίπτωση ΔΕΝ θα χρειαζόταν η αποστολή του υπολογιστή, αλλά μόνο το εξάρτημα και η απόδειξη αγοράς του.

Εγώ ένα έχω να πω, η iSquare όσο και νέα θέλει να πλασάρεται στο ελληνικό κοινό, λειτουργεί όπως η Rainbow, δηλαδή με standards του 1990. Είμαστε 20 χρόνια μετά και δε λένε να βάλουν μυαλό. Γι’αυτό και εγώ ως χρήστης και φίλος Apple μηχανημάτων ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ποτέ να αγοράσω προϊόν που πουλάει αυτή η εταιρεία στην Ελλάδα, ούτε μέσω μεταπωλητών της. Στην τελική, και από μεταπωλητή να αγοράσετε, στο service της iSquare θα καταλήξει. Αυτό σημαίνει σε περίπτωση εκτός εγγύησης: μέρες ή εβδομάδες απουσίας της συσκευής σας, πληρωμή μεταφορικών, πληρωμή ανταλλακτικών με τεράστια διαφορά από την πραγματική τους αξία, πληρωμή γύρω στα 50€ μόνο και μόνο στο να δούν τη συσκευή σας (inspection).

Με τέτοια πολιτική και βαμπιρισμό για τον χρήστη Apple προϊόντων στην Ελλάδα, βεβαίως και ΑΠΟΤΡΕΠΩ την αγορά τους από Ελλάδα. Υπάρχει και το Amazon.co.uk που πουλάει τώρα πιά και στην Ελλάδα και στέλνει ταχύτατα, με λιγότερα μεταφορικά και το καλό ότι μπορείτε να το αποστείλετε στην Αγγλία και να έχετε το service που έχουν και όλοι οι άλλοι οι λαοί εκτός των Ελλήνων.

Περιμένω σχόλια και παρόμοιες ιστορίες σας.

Share

iPad=MacBook Air

Διαβάζω εδώ και δύο μέρες διάφορα forums και blogs σχετικά με το iPad που παρουσίασε η Apple και βλέπω τις εντυπώσεις των χρηστών. Προσωπικά ίσως το αγοράσω για ένα κύριο λόγο: το διάβασμα των πολλών PDF eBooks που έχω. Ίσως αγοράσω κάποιο βιβλίο από το iBook Store και σίγουρα για να σερφάρω στα γρήγορα ή να διαβάσω το email μου όταν έχω τον κύριο υπολογιστή μου κλειστό. Βασικά θα αντικαταστήσει το iPod Touch που έχω για τα παραπάνω (εκτός την ανάγνωση βιβλίου φυσικά).

Αν δεν ήμουν χρήστης Mac OS X και μη γνωρίζοντας καθόλου το iPhone OS όμως, ΔΕΝ θα το αγόραζα σε καμία περίπτωση. Μπορεί να είναι ελκυστικό στην όψη, μπορεί να μοιάζει με την οθόνη του iMac και της Apple Display, αλλά δεν δικαιολογείται η απουσία MULTItasking σε μια ταμπλέτα ΠΟΛΥμέσων. Δεν δικαιολογείται η απουσία δυνατότητας επέκτασης μνήμης. Δεν δικαιολογείται η απουσία webcam. ΔΕΝ δικαιολογείται η απουσία από το iPhone OS 3.2 του Flash Player. ‘Οταν ο φίλος μας ο Steve “πλάσαρε” την χρήση του iPad ως ξεχωριστή εμπειρία βλέποντας το internet, ξέχασε να πεί ότι το internet σήμερα έχει Flash σε όλα τα sites που ακόμη και ο ίδιος επισκεύθηκε κατα τη Demo παρουσίαση του iPad. Για αυτό το λόγο το νέο site της Ax-Easy δεν έχει Flash στην πλοήγηση και στο περιεχόμενο, εκτός από το ημερολόγιο, λόγω του ρολογιού.

Το iPad για μένα είναι σαν το MacBook Air, ένα συμπλήρωμα σε αυτούς που ξέρουν από iPhone OS+ Mac OS X και μπορούν να συγχρονίσουν τα μηχανήματά τους ώστε να δουλεύουν συμπληρωματικά σε αυτές τις 2 συσκευές. Αν σήμερα ήθελα να αγοράσω μια ταμπλέτα πολυμέσων και όντας μόνο Windows ή Linux user, τότε ΔΕΝ θα έβλεπα καθόλου το iPad ώς υποψήφια αγορά. Στη CES φέτος εμφανίστηκαν πολλές νέες ταμπλέτες και ακόμα και σήμερα εμφανίζονται νέες σε διάφορες παρουσιάσεις.

Η τιμολόγησή του στην Ελλάδα θα γίνει όπως φαίνεται ξεχνώντας εντελώς την αξία συναλλάγματος και θα μεταφραστούν ως δια μαγείας, τα δολλάρια σε ευρώ, χάνοντας αμέσως 30% κέρδους που θα είχαμε ως ευρωπαίοι που τυγχάνει το νόμισμά μας να είναι πάνω από το δολλάριο.

Το iPad κακώς πλασαρίστηκε ως νέο πρωτοποριακό προϊόν. Περισσότερο πρωτοποριακό είναι το Magic Mouse παρά το iPad για την φιλοσοφία της Apple. Κακώς ο Steve Jobs είπε ότι “θα παρουσιάσει το καλύτερο δημιούργημά του” πριν κάτι μέρες, γιατί αυτό ΔΕΝ είναι το καλύτερο από αυτά που έχει προσφέρει στην κοινωνία του computing. Υποβιβάζει τον εαυτό του και μόνο λέγοντας ότι το iPad είναι το “καλύτερο παιδί του”.

Σας αφήνω με ένα αστείο video που είδα χθές στο YouTube.

Share

Νέα χρονιά, νέα πράγματα.

Χρόνια πολλά σε όλους σας, we’re back in business 🙂
Την ερχόμενη εβδομάδα θα έχουμε έτοιμο το νέο site μας στη γνωστή διεύθυνση www.ax-easy.com. Η νέα δομή είναι απλούστερη, με περισσότερη ύλη και νέες τεχνολογίες στο σχεδιασμό και τη λειτουργία της.

Τα κείμενα θα είναι σε 2 γλώσσες όπως και τώρα, με πρώτη γλώσσα την αγγλική, θα υπάρχει FAQ για αυτόματες απαντήσεις στις γενικές ερωτήσεις σας, θα είναι πιό ευανάγνωστο ειδικά από φορητές συσκευές όπως Netbooks και iPhones και κατα 99% θα είναι Flash Free. Αυτό έγινε για τον απλό λόγο της ταχύτητας, της συμβατότητας με το iPhone Safari και για το ότι σήμερα η Javascript κάνει πολλά πράγματα που παλαιότερα έκανε μόνο το Flash.

Το newsletter θα εκσυγχρονιστεί περισσότερο και θα εμπλουτιστεί με νέες δυνατότητες. Η φόρμα επικοινωνίας θα έχει θέματα να επιλέξετε για τον λόγο επικοινωνίας και μεγαλύτερο χάρτη της τοποθεσίας μας.

Δευτέρα ή Τρίτη θα είναι στον αέρα και θα ήθελα να το επισκευθείτε 🙂

Τέλος, είμαι πολύ χαρούμενος γιατί μετά από πολλά χρόνια απέκτησα στις γιορτές μια DSLR κάμερα που τόσο πολύ εγώ και η Έφη μου θέλαμε από καιρό. Δεν είναι νέα, είναι όμως δοκιμασμένη και με πάρα πολλές δυνατότητες και άριστες κριτικές (dpreview, Thoman Hogan, Ken Rockwell) (για την εποχή της – τέλος του 2006 που κυκλοφόρησε). Η Nikon D200 είναι μέλος της οικογένειάς μας και ελπίζω στις επόμενες μέρες να μπορέσω να σας δείξω μερικές φωτογραφίες που προγραμματίζουμε μαζί με την Έφη μου, να πάρουμε από το όμορφο Ηράκλειο. Επίσης σκεφτόμαστε να γραφτούμε στην Ελληνική Φωτογραφική Εταιρεία Κρήτης και να μάθουμε νέα πράγματα και τεχνικές 🙂

Καλή χρονιά με υγεία και αγάπη σε ότι κάνετε!

Share

Collapse – Ντοκυμαντέρ

Πρίν 3 ημέρες είδαμε μαζί με την Έφη μου το νέο ντοκυμαντέρ με το όνομα Collapse. Είναι ένα απαισιόδοξο σενάριο για το άμεσο μέλλον του πλανήτη μας. Αναλύει από τη δεκαετία του ’30 μέχρι και σήμερα, τι πράγματα έχει κάνει η ανθρωπότητα εις βάρος του “σπιτιού” μας.

Το ντοκυμαντέρ είναι μια συνέντευξη του πολύ γνωστού αρθρογράφου Michael C. Ruppert σε ένα υπόγειο (ίσως στο σπίτι του) και με πολύ όμορφες εικόνες παραπέμπει σε videos και άλλα ντοκουμέντα για αυτά που αναλύει. Προσωπικά προτείνω στον καθένα να το δεί όταν το βρεί γιατί αξίζει να γνωρίζετε την αλήθεια σχετικά με την οικονομική κρίση, το περιβάλλον και τις στρατηγικές διαφόρων συμφερόντων.

Η ταινία ίσως να μη προβληθεί στους ελληνικούς κινηματογράφους, ίσως τη βρείτε σε DVD ίσως την κατεβάσετε από τα γνωστά μέρη που ίσως γνωρίζετε. Όσο δύσκολα και αν είναι τα πράγματα τώρα, είναι σίγουρο ότι αν δεν κάνουμε κάτι μαζικά ως ομάδες, οικογένειες, πόλεις, κράτος, τότε τα χειρότερα έρχονται.

Με άριστα το 10, δίνω 9,5 για αυτό το καταπληκτικό ντοκυμαντέρ. Θα έδινα 10, αλλά ο λόγος που “έφαγα” το 0,5 είναι η απαισιοδοξία του Michael και το ότι καπνίζει σε όλη τη διάρκεια της συνέντευξης.

Είναι ένας αλληθινός άνθρωπος και ελπίζω μέσω της ταινίας αυτής να βρεί το εκατοστό του πρόβατο 🙂
Τότε ίσως αλλάξουν πολλά σε παγκόσμιο επίπεδο, εγώ να ευχηθώ αυτό να γίνει σύντομα.

Ακολουθεί το trailer της ταινίας:

Share

Κατηγορίες Πελατών (αναδημοσίευση)

Σήμερα γράφει το Smashing Magazine ένα άρθρο-αφιέρωμα στις κατηγορίες πελατών στον τομέα του design.


Ακολουθεί αντίγραφο όπως είναι γραμμένο στα αγγλικά:

In business, being able to read people and quickly get a sense of who you’re dealing with is an invaluable skill. It turns your encounter with a client into an opportunity to catch a glimpse of the upcoming project and how it will need to be handled. It is one of the building blocks of a professional relationship.

In today’s digital age, the arena has shifted to the Web, and the online office space that most freelancers inhabit limits personal interaction. Though sussing out a client’s personality via online communication is difficult, it still remains an invaluable tool in your arsenal.


Image by Salva Barbera.

In the freelancing field, you will encounter a range of client types. Being able to identify which you are dealing with allows you to develop the right strategy to maximize your interactions with them, and it could save your sanity. Below is a list of the most common personality types and the tell-tale signs that will tip you off.

The Passive-Aggressive


Image by John Philip.

This is the client who is very passive when you ask for initial input, but when you submit the finished product, they aggressively attack it, demanding a lot of detailed changes, both major and minor. They had an idea of what they wanted all along but kept it mostly to themselves. Even though they showed appreciation of certain ideas and elements throughout the development process, do not expect the passive-aggressive client to keep any of them as they send revisions your way.

Identifying Characteristics

  • Communication is mostly one-sided and unhelpful during project development.
  • Makes statements such as:
    • “I’m not really sure what we’re looking for.”
    • “Just do something that would appeal to us generally.”
    • “You totally missed the point of what we wanted.”

How to Deal

Patience is the key. Expecting the last-minute requests for revisions may soften the blow of the client’s aggressive behavior. Keep your original layered design intact so that you can easily refine and change it later (not that you wouldn’t, but it does happen). Also, make sure your contract specifies a limited number of revisions.

The Family Friend


Image by Celiece Aurea.

This is the client whom you have known for years either through personal or family interaction, and this connection has landed you the job. The relationship will be tested and perhaps marred forever by what could very well be a nightmare of a project. This family friend believes he deserves a “special” price and unbridled access to your work. They will sometimes unwittingly belittle your work or not take it seriously because of their personal connection to you.

Identifying Characteristics

  • These clients are easy to identify because… well, you know them.
  • Makes such statements as:
    • “Could you just throw something together for me?”
    • “I don’t want you to think that just because I know you I want you to cut me a deal.”
    • “You’re going to charge me what?! But we go way back!”

How to Deal

The way to deal with this client depends on how well you know them and how much you value your relationship with them. But remember that anyone who would take advantage of such a relationship is not truly a friend, so respond accordingly. An honest approach could end up saving the relationship. But start off with a professional, not personal, tone, and they may follow your lead. Of course, if you truly value the relationship, you may want to pass on the job altogether.

The Under-Valuer


Image by Maxime Perron Caissy.

Like the family friend described above, this client will devalue your creative contributions. But there is a difference: you do not actually know this person. There is no rationale for their behavior. They feel they should get a “friend’s” pricing rate not because they want to be friends with you, but because they do not see your work as being worth that much… even if they couldn’t do it themselves. Not coming from a creative background or even having had exposure to the arts can mar someone’s appreciation of the work that you do. After years in our field, we make it look easy, and that is what the under-valuer sees.

Identifying Characteristics

  • Does not respond to questions in a timely fashion.
  • Makes such statements as:
    • “It’s not like it takes much effort on your part.”
    • “Couldn’t you just throw something together for me?”
    • “How hard can this really be?”

How to Deal

Confidence is key here. You know what your work demands and how well you do your job. The under-valuer will recognize this confidence. Don’t back down or concede a point to the client when discussing your role in the project. Standing firm will establish the professional and respectful tone you deserve. If the client does not respond in kind, cut your losses and decline their project.

The Nit-Picker


Image by Bob Smith.

This client is never fully satisfied with the work you do and will constantly pick on minor details here and there that they dislike and want changed. Do not be surprised if they ask you to change these same details over and over ad nauseam. It is not a sign of disrespect (as it is with the other clients), but simply the nature of the person. They may have been burned in some other project and are now unsatisfied with everything in their path, including your work.

Identifying Characteristics

  • Complains almost consistently about unrelated things.
  • Personal outlook comes with a scathing bite.
  • Makes such statements as:
    • “How hard is it to [fill in the blank with any rant]?”
    • “I’m really not sure about this element here. It just doesn’t pop!”
    • “I don’t think you are really getting it.”

How to Deal

Once again, patience is important (especially if you have some sadistic reason for taking on nit-picking clients). Try to detach yourself from the project as much as possible, so that the constant nit-pickery does not affect you personally. It is easy to feel hurt or get defensive when your work is repeatedly questioned, and you may begin to doubt your skill. But understand that this is not about you or your talent; it is simply a personality trait of the person you are dealing with. And once again, protect yourself in the contract.

The Scornful Saver


Image by Ivan Petrov.

This client has similarities to the nit-picker and under-valuer but is actually impressed with your work and skill set. The criticize you merely to undermine your confidence in an attempt to lower your pricing rate. Unlike some other client types, the scornful saver understands creative people and their processes. But they are cheap and manipulative, and their scheme may have worked in their favor once or twice in the past. So, they continue to subtly abuse the people they hire in the hope of saving every last penny.

Identifying Characteristics

  • Compliments always come with a less-than-flattering qualifier.
  • Takes time to respond to questions, sometimes making you ask more than once.
  • Makes such statements as:
    • “I really like what you’ve done overall, but I’m unsure about one or two things.”
    • “You may not have gotten exactly what we’re looking for, but you’re close.”

How to Deal

Once again, it is all about confidence. Having a solid understanding of your field and being confident in your knowledge and abilities will keep this client’s manipulation in check. Standing your ground and even calling the client on some of their tactics could shift the balance of power over to you. Be prepared to walk away from the project if the disrespect and manipulation continues. There will be other projects and other clients.

The “I-Could-Do-This-Myself”-er


Image by Maria Beliakova.

Where to begin… When this client farms a project out to you, they make clear to you that they know how to do what they’re hiring you to do but that just don’t have the time to actually do it. They may be working at a firm or an entrepreneur; either way, you are there to pick up their slack. If they’re at a firm, you could be in for an interesting situation; they were likely hired for their particular style and proposals, and now you will have to please two sets of people: the person who hired you and the people who hired him.

Identifying Characteristics

  • Will generally be (or look) hectic and rushed.
  • Communication from them often takes the form of short bursts of information.
  • Makes such statements as:
    • “I could easily handle this if my schedule weren’t so full.”
    • “Really? Not sure that’s the direction I would’ve gone in, but whatever.”
    • “Remember, you are filling my shoes, and they’re pretty big.”

How to Deal

The “I-Could-Do-This-Myself”-er will likely have recognized your talent and skill right away, which is why they hired you. They merely want you to know that this project (and thus you) is not above their ability. And though these reminders will grate on you periodically, they will let you run with your ideas, perhaps offering suggestions or feedback on the final design.

The Control Freak


Image by Michal Zacharzewski.

This client desperately needs to micro-manage every little detail of the project, no matter their qualifications. No decision may be made without their explicit input and approval. This tiresome client forces himself into your workflow, heedless of either invitation or protest, and will demand access to you at whim. The concepts of boundaries and strict work processes are easily lost on the control freak, who constantly disrupts the flow. They may also believe you lack dedication or preparedness, further reinforcing their need to interfere.

Identifying Characteristics

  • Initial contact is long, detailed and one-sided, with little input sought from you.
  • Your input remains unsought as the project pushes forward.
  • Makes such statements as:
    • “This way we can keep in contact 24/7 in case you have any questions, or I do.”
    • “I really know best what is right for the project and what is not.”
    • “What do you mean, I’m distracting you? I am the only thing keeping this project on track!”

How to Deal

If you absolutely must take on this client, for whatever reason, resign yourself to the fact that you will not be steering at any point. You will have to detach yourself from the work because you will have no control at all. You will merely be constructing, not designing, so just let go and let it happen. You may want to exclude this project from your portfolio.

The Dream Client


Image by Piotr Lewandowski.

This client, widely dismissed as a myth, does in fact exist and understands the full scope and artistry of your work. They value your role and creative contributions and want you in the driver’s seat as soon as the project gets underway. They are timely with responses and payments… payments that they did not “negotiate” but rather accepted for what they are. They reflect on your suggestions and have confidence in your capabilities.

Identifying Characteristics

  • Is enthusiastic about the project and your involvement in it.
  • Communication shows awareness of and respect for your role.
  • Makes such statements as:
    • “Here’s the brief we prepared. The rest is pretty much up to you.”
    • “We like what we’ve seen and trust you’ll do great things for us.”

How to Deal

Don’t brag! Just enjoy the ride and hold on to them for as long as you possibly can!

Wrap-up

Being able to identify the type of client you are dealing with will prepare you for the job ahead. It will also help you decide whether to accept the job in the first place. Your contract will reflect the power dynamics of the project, so the more you know about the client, the better able you will be to adjust the contract as necessary. Have you come across other types of clients in your freelancing career? Please let us know in the comments.

Further Resources

Because contracts are such an important tool, here are some resources to help you draft them.

(al)

Όλοι όσοι είμαστε στο χώρο χρόνια, έχουμε δουλέψει με τέτοιους πελάτες. Αναδημοσιεύω το άρθρο ώστε να βοηθηθούν παιδιά που ίσως τώρα ξεκινάνε και δεν ξέρουν πως πρέπει να αντιμετωπίσουν τον εκάστοτε πελάτη. Τέλος να προσθέσω άλλη μία κατηγορία που περιγράφει κάποιος σε ένα comment τους άρθρου.

The Promiser

They are cheap and know it, but try to make up for it by promising future projects and will pay you well when things take off. They may bring you many small projects, as long as you hold up your end of the deal, which is to keep prices low and quality high. If your prices don’t mach their budget constraints, they take it personal and may walk out on you.

Identifying Characteristics

  • – Overly enthusiastic about the project and self-pitying about the cost
  • – Makes you think they’re doing you a favor
  • – Makes such statements as:
    “Once we get this finished, big things are going to happen.”
    “You and I are going places”
    “If this does well, I’ve got a lot more work for you.”

How to Deal

Again, confidence. “The promiser” may tickle your ears when things are slow, but keep in mind the opportunity cost when dealing with them. Don’t feel bad about sticking to your price points, even if they go somewhere else.

Καλές δουλειές 🙂

Share

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close